Vertrek + Collaroy - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Femke - WaarBenJij.nu Vertrek + Collaroy - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Femke - WaarBenJij.nu

Vertrek + Collaroy

Blijf op de hoogte en volg Femke

27 Mei 2016 | Australië, Collaroy

Dinsdag 17-05-16
Vandaag is het eindelijk zover de reis naar Australië kan beginnen. Rond 10 stond ik daar dan samen met papa en mamma op Schiphol, me tas af geven. Dat ging niet helemaal zoals normaal was namelijk de eerste, voor catay pasific, die zijn tas via een bagagedrop ging afgeven, stonden wel iets van 5 man om me heen om te kijken hoe dat ging. Werd dr nog zenuwachtiger van maar goed was allemaal goed gegaan gelukkig. Toen nog even een koppie gedaan en kwam airina nog even gedag zeggen en een hele lieve brief afgeven. Na een uur was t toch echt tijd afscheid te gaan nemen want hield de spanningen niet meer. In het vliegtuig had ik vette mazzel cat de stoel naast me vrij was en die kerel die bij het gangpad zat gebruikte hem ook niet dus lekker alle ruimte. Met het vliegen een paar afleveringen van new girl gekeken en toen beetje proberen te slapen, ging opzich wel sliep steeds 2 uurtjes en was dan uuurtje wakker en weer verder slapen. Na 11 uur vliegen met super veel turbulentie boven china stonden we veilig op Hongkong .
Woensdag 18-05-16
Na het landen op hongkong was het zoeken waar me volgende vlucht vandaan vertrok, was nog een hele klus want krijg natuurlijk alleen de gate door aar het vliegveld was op gedeeld in letters met een cijfer en kon moeilijk vinden bij welke combo mijn gate zat. Veel rond vragen en mensen achterna lopen toch gevonden. Met een trein moest ik naar de andere kant van t vliegveld, logisch dus dat k het niet kon vinden. Aan de andere kant stonden dus wel gates vermeld, yes! Had van al dat zoeken honger gekeken maar al het eten dat er verkocht werd waren noedels en laat ik dat nou net niet mogen/lusten, ook meurde t hele vliegveld naar noedels, bah. Dan maar alleen een flesje water en wachten op het eten in t vliegtuig. Deze vlucht van 8 uur was super chill werd wel af en toe gezegd dat er last was van turbulentie maar na de vorige vlucht leek t er in de verste verte dr niet op. De tijd heb ik een beetje gedood door 5 films te kijken, age of adeline, ted 2, paper towns, how to be single en nog 1 maar ben de naam kwijt, niet blijven hangen dus. Bij het landen zag je heel mooi alle lichtjes in sydney en dan aan de andere kant zwart, zee dus. Had ook de camera onder het vliegtuig aangezet en zo kon je zien hoe we dus landen vanaf de onderkant van t vliegtuig, ziet dr verrassend cool uit! En toen dus de border security.. Stonden allemaal borden dat dr gefilmd werd maar geen 1 camera gezien dus jullie hoeven niet voor de tv zitte te wachten voor een glims van mij. Mocht zo doorlopen ze geloofde me wel, al die chinezen moesten wel hun koffer open doen. Er stond al een mannetje op me te wachten om me naar het hostel te brengen. In het hostel deelde ik me kamer met 1 aussie en no 2 nederlandse meiden, Kristine en Mandy. Die vroegen gelijk of ik de volgende dag met hun mee ging naar palm beach want volgends onze andere roommate was daar een mooie sunset.
Donderdag 19-05-2016
Eerst langs Australian backpackers me simkaart, bankgegevens en info op halen. Daarna zijn we met zn 3e naar Manly gegaan aangezien mandy net als mij nog haar medicare (soort tussenpersooon van dokter en zorgverzekering) moest regelen. Bankpas moest ik hier ook ophalen en toen was het alweer tijd om terug te gaan en richting palm beach te gaan. Palme beach was nog een eindje verder weg en dat we daar kwamen eigelijk ook niet boeiend dus na de zonsondergang ergens een plekje gezocht om te eten en weer naar t hostel. Daar zijn mandy en ik op bed gaan liggen en al om 9 uur als een blok in slaap gevallen want onze aussie roommate was die ochtend al rond half 6 in de weer en maakte heel veel herrie dr bij.
Vrijdag 20-05-16
Vandaag lekker uit geslapen en hele dag beetje op t strand gechillt. Mensen keken ons wel gek aan aangezien het hier natuurlijk gewoon herfst is. Heel raar idee want t weer is nog zo lekker, maar niet zo heet dat we ook nog het water in gingen. Rond uurtje of 3 terug gegaan om ons ff om te kleden want we gingen wandelen naar een mooi uit kijk punt, long reef point. Dat we hier heen liepen viel het gelijk op dat heel veel lokals hier ook heen kwamen om te wandelen want mooi was t wel, aan de ene kant zee en aan de ander een golfbaan met aan de overkant weer zee. Helaas konden we niet de hele route lopen omdat het door een storm die er eerder was geweest niet meer veilig was op die plekken. Op de plekken die niet veilig waren konden we gelukkig nog over t strand of door een woonwijk zodat we wel door konden. Op de terug weg gingen we ff burgers eten, super cheap en lekker €8 voor een grote burger en mega zak patat. Na de goeie maaltijd gingen we met de rest in het hostel een drankje doen in het hostel en daarna nog even naar t strand met zn alle want moesten na 22:00 stil zijn binnen. Zo hebben we ons laatste nachtje in Collaroy gezellig afgesloten, de volgende ochtend verhuizen we naar Kings Cross. Kings Cross is een beetje een apart buurtje in het centrum van Sydney, dr lopen hier veel junkies, hoeren en backpackers rond maar is nou niet super gevaarlijk ofzo heel apart maat heb ook wel weer wat. Volgende verslag zal gaan over wat we allemaal in Kings Cross hebben gedaan.


  • 27 Mei 2016 - 07:29

    Git:

    Hey Fem . Leuk dat we mee mogen genieten van je avonturen. We spreken elkaar wel regelmatig maar lees toch ook nieuwe dingen . Leuk. Geniet ze xje

  • 28 Mei 2016 - 08:59

    Ger:

    Hoi Fem,

    Leuk verslag. Ik zie dat je jezelf goed vermaakt.
    Ik hoop snel je volgend verslag te lezen

  • 08 Juni 2016 - 00:32

    Ans En Ron:

    Hoi Femke
    leuk om iets van je te lezen.
    Heb jij geen last gehad van een Jet-leg?
    Je bent al aardig aktief geweest.
    Ga lekker genieten en laat ons het weten, dan hoef ik geen boek mee te nemen
    op vakantie dan kan ik je reis verslag lezen.
    veel plezier.
    Ans en Ron

  • 09 Juni 2016 - 22:13

    J.Rooseboom De Ries:

    Femke, ik heb je reisverslag en dagen er na gelezen. het is een hele onderneming, maar met meerdere is
    het te doen in de vreemde. geniet er van nu het nog mogelijk is. bij deze het beste en veel geluk ?

    Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 24 Maart 2016
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 2502

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 17 Mei 2017

Het grote avontuur gaat bijna beginnen!

Landen bezocht: