Sydney deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke - WaarBenJij.nu Sydney deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke - WaarBenJij.nu

Sydney deel 2

Blijf op de hoogte en volg Femke

09 Juni 2016 | Australië, Sydney

Zaterdag 21-05-2016
Rond uurtje of 9 ging de wekker weer om te gaan ontbijten en alles in te pakken want we moesten om 10 uur uitchecken. Na het uit checken zijn ik en mandy richting het nieuwe hostel gegaan, kristine bleef achter want die ging een tattoo laten zetten door een jongen in het hostel. Bij aankomst in het nieuwe hostel hadden we alle 2 een beter gevoel dan de vorige, het was er gezelliger aangekleed en bij de receptie werd je gewoon veel enthousiaster geholpen. Zo werd nog eens duidelijk hoe belangrijk een goed en welkom ontvangst is, zo heb je al gelijk een fijn gevoel over de plek waar je gaat slapen. In de kamer zijn we gelijk onze backpacks weer netjes in gaan pakken zodat we onze spullen weer makkelijk zouden terug vinden. Vlak na het opruimen zagen we ineens een kakkerlak lopen! Super smerig maar hoort ergens toch wel een beetje bij het backpacken. En gelukkig kwamen ze niet echt op ons af ofzo, dus konden er mee leven. We wouden toch niet de hele dag binnen blijven en er is elke zaterdag een markt in the rock, het oude gedeelte van Sydney, bij de harbourbridge, dus zijn we daar heen gegaan. Aan het begin van the rocks stond er een hele leuke straatartieste, ze was zn slangenmensen en kroop in een hele klein glazen box. Normaal gesproken hou ik totaal niet van die acts op straat maar zij deed het echt heel erg leuk met super veel humor. Toen dat was afgelopen zijn we door gelopen naar de markt, was wel leuk maar niet heel boeiend. Het deed me denken aan een braderie of een jaarmarkt. The rocks is wel een leuk buurtje met oude pubs, winkeltjes, huisjes en restaurants. Wel allemaal erg aan de prijs maar goed dat is meestal zo in zulke toeristenbuurtjes. Vanaf de rocks zijn we langs de operahouse richting het botanische park gelopen. Het idee was om naar het punt te lopen waar je de operahouse en harbourbridge samen op de foto kon krijgen maar onze voeten waren al best moe en t was super druk bij t uitkijkpunt dus zijn we weer terug gegaan want kristine zou ook bijna naar t hostel komen. Toen we weer met zn 3 waren gingen we pizza en drinken halen alleen de pizza die ik had was echt niet lekker. Geen pizzahut pizza's meer voor mij. Na het eten hebben we wat drank gekocht want waren van plan uit te gaan, wat we uit eindelijk niet hebben gedaan. Hebben alleen wat gedronken in t hostel en zijn gaan slapen.
Zondag 22-05-2016
Zondag = SHOPPINGDAY na wat dingetjes te hebben geshopt zoals een vest en goprostick zijn we naar de ferry gegaan. Want op zondag zijn de ferry's super goedkoop, met je ov kaart betaal je voor het openbaar vervoer (en dus ook de ferry's) max. 2,50 voor de hele dag, dus hebben we daar mooi gebruik van gemaakt. Met de ferry zijn we als eerste naar het lunapark gegaan. Het lunapark bestaat al vanaf 1935 ofzo en heeft alleen maar oude (kermis)attracties zoals het funhouse, grazenhuis, reuzenrad en zn ronddraaiding waar je tegen de rand aan word geduwd en je op je kop kunt staan enzo. Vanaf het lunapark kon je ook hele mooie fotos maken van de harbourbridge met daar dan onder de operahouse. Na het lunapark zijn we naar Darlingharbour gegaan. Darlingharbour is een soort van mix tussen een jachthaven en een boulevard aan het strand, super gezellig met terrasjes enzo. We hebben alleen niet op een terrasje gezeten want alles zat vol dan maar op een bankje gezeten en mensen kijken. Toen we klaar waren met mensen kijken zijn we boodschappen gaan doen voor het avond eten, voor de eerste keer koken. Het werd worteltjes, broccoli en kip samen wokken met rijst erbij, was wel weer ff lekker om wat gezonder te eten dan burgers en pizza.
Maandag 23-05-2016
Er werd ons vanuit t eerste hostel in Collaroy aan geraden om van Coogee naar Bondi te wandelen, meeste wandelen hem andersom maar er werd al tip gegeven dat het lekkerder bij te komen in Bondi dan in Coogee. Dus gingen we dat doen met de bus richting Coogee en dan maar gaan lopen. We hadden verwacht dat het een makkelijke tocht zou worden van 6km over een boulevard ofzo maar dat hadden we ff mis. De wandeling was kliffen op en af en dan weer een heuvel om hoog. Het ging langs strandjes, beboste kliffen, een super grote begraafplaats, sportvelden en luxe villa's. Onderweg kwam ook de ene na de andere sportieve jogger langs en wij hadden t al zwaar met gewoon wandelen dus kun je na gaan. Wat sowieso is op gevallen is hoe geobsedeerd ze hier zijn met sporten, mensen zijn of dik of echt graatmager. Toen we eindelijk Bondi hadden gehaald na iets van 2 uur ofzo gingen we op zoek naar ergens waar we een ijsje konden halen of iets anders lekkers. Maar zoals thuis is alles langs het strand eigelijk schrikbarend duur dus belanden we bij de mc Donalds. Na het uitrusten zijn we teug gegaan naar het hostel want t begon flink af te koelen. In het hostel ging Kristine game of thrones verder kijken zodat we later die avond de nieuwste aflevering konden kijken met zn alle. Toen we van de shock van GoT waren bekomen gingen we slapen want dr stond een flinke trip op de agenda voor de volgende dag, op naar de blue mountains!!
Dinsdag 24-05-2016
Vroeg opstaan want we moesten om half 8 bij de t holiday inn staan omdat we daar op gehaald zouden worden maar de bus kwam natuurlijk veels te laat. Maar goed mocht de pret niet drukke. Eerste stop van Kangaroos spotten en lieten we nu net geluk hebben want leek net of ze ons gewoon stonden op te wachten. Na wat fotos en filmpjes te hebben geschoten weer terug in de bus want we zouden na een plaspauze verder de bergen in gaan voor en hike. En wat was het een hike een uur lang klimmen en dalen af en toe met een stop omdat de gids iets zag waar hij wat over kon vertellen, over planten die de aboriginals gebruikte om wapens mee te maken en wat ze aten. We liepen langs en over watervallen, kwamen een van de dodelijkste spinnen tegen, de funnel web spin. Na een uur klauteren krijgen we lunch en gingen we naar het uitkijk punt van de three sisters. Op t uitkijkpunt stikte het echt van de chinezen dus waren we met zn 3e weer heel snel terug bij de bus en vertelde de gids ons dat we nog naar een ander punt zouden gaan die rustiger zou zijn. En dat was ook zo, alle chinezen ging er wel heen omdat er de hoogste kabelbaan ofzo was alleen gingen wij weer fijn een stukje lopen en wat een mooi uitzicht was daar! Kijk uit over de blue mountains en de three sisters. Hij vertelde ook een verhaal die de aboriginals hebben over de 3 rotsen, dat het 3 dochters waren van een magie man die achter hem aan waren gelopen en er tussen de andere rotsen een kwade geest woonde die hun wou aanvallen en de man zn dochters in steen veranderde voor dat die geest hun iets kon aan doen. Alleen kan die vader ze niet meer terug veranderden want de kwade geest had hem om getoverd in een vogel. Als afsluiter gingen we nig een cidertje drinken in de oudste pub van New South Wales en het was dr echt oer saai maar goed gratis drankje moet je natuurlijk altijd aan nemen, helemaal als backpacker. En toen weer de lange weg terug naar Sydney. We wilde eerst iets leuks gaan doen want t was kristine haar laatste dag met ons maar na de trip waren we zo bek af dat we gewoon gezellig in het hostel zijn gebleven en wat met elkaar hebben gedronken.
Woensdag 25-05-2016
'S ochtends afscheid genomen van Kristine en daarna lekker rustig aan gedaan en richting peter pan om onze trip langs de oostkust te gaan boeken! Het boeken ging allemaal heel goed alleen met het punt van betalen liep alles in de soep want dpze accepteerde onze Nederlandse pas niet, op de credit cards staat een limiet en uit de pin automaten konden we niet meer dan $700 per dag pinnen dus hebben we over de komende 2/3 dagen alles betaald. Na het boeken gingen we nog meer geld uit geven in de stad alleen gingen mandy alle 2 onze eigen kant op. Ben zelf naar de sephora gegaan en heb me heel goed in gehouden daarna nog ff een rondje gelopen maar werd me te moeilijk om niks uit te geven dus voordat k al me geld ging opmaken wat ik nog had maar snel terug gegaan en een pizza besteld. Na een beetje chillen maar gaan slapen want hele ligaam deed nog zeer van de trip van maandag en dinsdag.
Donderdag 26-05-2016
Vanaf het hostel richting het uitkijkpunt van het operahouse gelopen. We liepen door een soort van haven met plezierjachten en marineschepen naar het park richting the operahouse na want rond hangen in het park zijn we naar hm gegaan. Had echt een vest nodig want jas alleen is af en toe niet genoeg. Verder niet zoveel gedaan die dag.
Vrijdag 27-05-2016
Voor de laatste x richting peter pan om laatste beetje te betalen en de vouchers in ontvangst te nemen. Weer werd de hele trip doorgenomen en kregen al er al super veel zin in. Overdag verder niet zoveel gedaan beetje rustig aan de tassen weer beetje opgeruimd, blijf je echt mee bezig bloed irritant. Die avond zijn we naar het vivid festival gegaan, het lichtjes festival van Sydney. Alle grote gebouwen hadden licht voorstellingen en verder in de stad waren er verschillende activiteiten waar je aan mee kon doen met licht en muziek, super afsluiter voor Sydney, morgen vertrekken we met de nachtbus naar Byron Bay.
In het volgende verslag zal ik meer over byron bay en de dagen daar na vertellen, hopelijk heb ik die snel af want loop nu aardig wat dagen achter :p