Cairns en Brisbane in het kort - Reisverslag uit Cairns, Australië van Femke - WaarBenJij.nu Cairns en Brisbane in het kort - Reisverslag uit Cairns, Australië van Femke - WaarBenJij.nu

Cairns en Brisbane in het kort

Blijf op de hoogte en volg Femke

04 November 2016 | Australië, Cairns

En nu onze laatste stop langs de east coast, CAIRNS. Helaas was er geen shuttle dus moesten we lopend opzoek naar ons hostel. Gelukkig hadden we een aardige buschauffeur die ons vertelde hoe we moesten lopen aangezien toch bijna iedereen naar t zelfde hostel moest. Na volgens mij de langste wandeling met backpack op de rug hadden we het hostel gevonden en het is hét hostel van Cairns. Aangezien 1 van de grootste clubs hier in Cairns deel is van ons hostel. Onder weg werden we al de hele tijd gesmst door Britt (Nederlands meisje van de whitsundays) en Frida, die zaten al een paar dagen in Cairns en wachtte op ons bij de receptie en daar na zouden we na een snelle hap met hun uit gaan in het hostel. Het stappen in het hostel vonden ik en mandy nou niet heel geweldig omdat de DJ allemaal rare muziek en mixen maakte maar goed wel lekker zo dicht bij te kunnen stappen. Omdat het niet zo ons dingen was zijn we op tijd naar bed gegaan. De volgende dag heb ik een beetje Cairns verkent en rond gelopen. Op de boulevard was er ook een leuk marktje met allemaal hand gemaakte sieraden, kleding, kaarsen en andere tierelantijntjes. Zondag gingen we weer vroeg op want we gingen naar de Great Barrier reef! Super leuk maar het plan was dus om een intro te krijgen van duiken maar doordat ik echt stront verkouden was mocht ik niet :( maar alsnog een leuke dag gehad op het reef. Want naast duiken konden we snorkelen en met een bootje waarvan de bodem van glas was varen. Ik als angst haas voor vissen heb gewoon tussen de vissen gesnorkeld!! Dit x was het minder eng dan op de Whitsundays omdat het reef dieper lag en de vissen minder dichtbij kwamen. Super mooi was het reef ook al had ik wel meer kleurtjes verwacht, het GBR is de laatste paar jaren niet meer zo kleurrijk, er word gezegt dat het dood gaat maar volgens de gidsen was dat onzin want er is al weer meer kleur aan t terug komen. Maja dat zijn ook maar gidsen die je een mooi plaatje willen laten zien dus neem ik het maar met een klein korreltje zout. Na de trip weer terug naar het hostel want moeste onze tassen in gaan pakken voor de volgende dag, want we gaan een nachtje slapen in Cape tribulation. Cape tribulation ligt ergens in het regenwoud boven Cairns en daar leven dus op het strand en in zee zoutwater krokodillen, 2 weken voor wij daar heen gingen is daar dus een meisje (deels) op gegeten door een krokodil doordat ze na zonsondergang met een vriendin in zee een stukje gingen zwemmen. Super dom want overal staan waarschuwingen en die vriendin van dat meisje had beter moeten weten want zij komt hier vandaan maar goed domme actie gaan wij dus niet doen. Wat makkelijk te doen was want het was nou ook niet echt lekker weer om te gaan zwemmen in zee. Tijdens de tour werd verteld over hoe het werk in de suikervelden er vroeger aan toe ging en hoe gevaarlijk dat wel niet was doordat er overal bruine slangen rond scharrelde, de giftigste slang ter wereld en werd je niet door een slang gepakt was het wel de hitte of een on oplettende collega met een sijs ofzo. Ook gingen we met een boot en gids over de rivier waar allemaal zout water crocs leven hebben dr 2 gezien maar die lagen beetje rustig aan de kant te chille niet heel erg spectaculair ofzo, er waren wel veel baby crocs te zien die echt super schattig (nog) waren. Die zijn zo klein dat ze gewoon op je hand passen. Na de rivier zijn we eigelijk verder gereden en vertelde de gids nog meer over dat er hier dus ( zo goed als ) geen elektriciteit is en dus al helemaal geen internet het was eerst ook een hippie gebied die alles zelf deden en er dus helemaal geen behoefde aan hadden. Zelfs gevluchte top criminelen bleken hier na tich jaren hier verstopt te zitten en een gewoon normaal leven leiden. Best wel boeiend! Maar het was wel tijd om naar ons verblijf hier te gaan, wat wij niet wisten is dat we hier ons dus 24uur moeten vermaken, zonder elektriciteit, wifi en ook niet lekker kunnen zwemmen of boswandeling kunnen maken. Want het regenwoud is zo dicht gegroeid dat je binnen no time de weg kwijt bent en er heel veel dodelijke planten groeien. Jaja echt alles wilt je dood maken in Oz. Na 24 hele lange uren ging de tour weer verder. Kregen weer een nieuwe gids en die ging mandy even grondig verhoren, super grappig want hij wou eigelijk niet zo veel los laten. Eigelijk was deze helft van de tour gewoon een terug weg naar Cairns waar we tussen door nog een wandeling door een deel regenwoud gingen maken. Tijdens de wandeling vertelde de gids van alles over de dodelijke bomen en planten, waar je op moest letten en wat of ze deden. Normaal vind ik dat soort praatjes oer saai maar hij vertelde het echt heel leuk. Ook moesten de mannen een bepaald soort mieren eten en die schenen naar kauwgom te smaken, het proeven heb ik mooi aan hun over gelaten insecten eten gaat me toch nog iets te ver. Vlak voor de wandeling kwamen we weer 2 cassowaries tegen, wat een mooie beesten zijn dat ook dit x was het de vader met een jong. Na de wandeling gingen we een ijsje halen bij een tentje die heel veel smaken hadden en alles zelf gemaakt heerlijk! En als laatste na de ijsjes mensen af zetten in port Douglass leuk plaatsje met alleen maar golfbanen, restaurants en hotels. Baas van Sheriton had jaren geleden bedacht daar een hotel en golfbaan te beginnen, zonder echte reden en daar door is het eigelijk steeds groter geworden met toeristen maar eigelijk is er niet iets boeiend. En laatste stop weer Cairns. De dagen daarna niet veel gedaan eigelijk vooral in het hostel en bij de lagoon gechillt. Woensdag avond gingen we free pizza's eten via zn reisbureau die trips enzo proberen te verkopen maar wij kwamen echt alleen voor t gratis eten en de drankjes, blijven natuurlijk Hollanders. Was een verrassend leuke avond geworden met veel bekende die we tegen waren gekomen langs de east coast en 2 canadezen jongens en engels meisje met wie we op de boot zaten met de whitsundays dus hebben er een mooie avond van gemaakt. Iets te mooi om eerlijk te zijn want de volgende ochtend zat ik met een zware kater weer in de bus voor de volgende trip. Ben ook echt voor in gaan zitten naast de gids want voelde me echt niet lekker, oeps. Maja met deze trip gingen we naar de watervallen wat echt super vet was. Ook hij vertelde over wat giftige planten waar de gids tijdens de cape trib al over had verteld maar deze gast legde ook uit dat de aboriginals deze ook gebruikte op jongetjes die geprikt werden op een tocht om man te worden want dat gif is zo heftig dat je echt gewoon een aantal weken denkt dat je dood gaat ofzo zo slecht ga je dr van voelen. Bij alle watervallen die we gingen bezoeken kon je zwemmen maar omdat het hartje winter was was het water wel erg koud. Bij de 1e waterval durfde ik het nog wel aan en omdat een frisse duik ook wel helpt met een kater ben ik dr in gegaan. Wat extra leuk was bij deze waterval was dat je er vanaf kon glijden! Super leuk wel eng want je moet dus om te kunnen glijden wel ff over spek gladden stenen klimmen. Je raad al ik ben 1x uit gegleden gelukkig niet te ernstig en was het dat we het water uit moesten om weer verder te gaan. Na deze waterval ben k niet meer t water in geweest want het was best wel koud en het zou alleen nog maar kouder water worden. Next stop was de mooiste waterval van de tour, de waterval van de herbal reclame en peter andre zn mysterious girl clip! Super mooi en sommige gingen wel het water in om een shampoo reclame foto te kunnen maken. Maar je voelde al de kou van de waterval afkomen en voelde echt alsof je in de zomer voor de vriezer stond dus ik bedankte dan maar geen mooie reclame foto. Rest van de tour hebben we nog meer mooie plekjes gezien met watervallen, vulkaan grotten en wandelpaadjes. Tijdens de ritjes van ene plaats naar andere plaats mocht ik steeds de dj uit hangen, voordeel van naast de chauffeur zitten. En draaide we vooral lekkere foute liedjes van toybox, vengaboys en noem t maar op, een en al gekkigheid. Dit was de laatste trip die ik met Mandy geplant had en vanaf morgen ging ieder haar eigen weg. Super gezellig samen gehad maar hadden beide wel even behoefte om ons eigen ding te gaan doen. Zo ben ik op zoek gegaan naar werk in Cairns wat echt heel moeilijk ging want bijna elke backpacker die in Cairns komt zoekt hier ongeveer werk en zo groot is deze plek ook weer niet maar goed heb wel lekker veel bij de lagoon gelegen enzo. Na een tijdje was ik ook van hostel verhuisd want elke nacht in zn party hostel slapen word je ook niet blij van van alle dronken mensen en gekkigheid die ze uit halen. In het nieuwe hostel waren 2 leuke meiden op me kamer waarmee ik lekker bij de lagoon mee ging chillen en met 1 van die meiden, duits meisje, heb ik dan toch nog me intro duik gedaan. Super gaaf om te doen en had totaal geen last van angst met ademen of wat dan ook. Op 1 moment werd ik wel ff paniekerig want de vrouw die ons begeleiden tijdens de duik ging even naar boven want 2 vd 4 lukte het niet met t duiken ivm zere oren enzo en precies op dat moment werd de andere jonge op de foto gezet en om meer vissen te trekken voor zijn foto werd er voer naar de vissen gegooid, waar ik dus tussen kwam te zitten, dood eng zit je dan onderwater met loei zwaren flessen op je rug te wachten op de begeleidster tussen een school vissen, schijt echt in me broek maar goed door heftig te bewegen bleven ze uit me buurt dus deed ik dat maar. En mocht ik op de foto, nog nooit zo blij geweest om op de foto te mogen want dan kon ik uit die school vissen. Waar ze de foto maakte was bij koraal waar nemo (clowns visjes) in zaten super cute, had ze groter verwacht. Na de foto was de begeleidster weer terug en gingen we nog een rondje zwemmen. Was super leuk om een x mee te maken maar ik denk niet dat ik me padi nu ga halen, blijf het wel houden op snorkelen. Dat vind k nu wel echt leuk om te doen. Tijdens deze boot tocht gingen we ook weer snorkelen en hebben we een pijlstaart rog gezien en zeesterrentjes. Weer super leuk als laatste tour zo in Cairns. Verder niet veel gedaan naast de lagoon en 3x de bios.
Omdat het in Cairns gewoon niet te doen was met werk zoeken ben ik naar Brisbane gegaan want daar had k ondertussen werk gevonden. Wat later echt ruk bleek, deur tot deur verkopen is niks voor mij. Was wel super leuk bedrijf en team maar t werk trok ik echt niet. Emotioneel trok het me helemaal leeg en had daardoor ook totaal geen zin meer in me verjaardag. Voelde me zo klote maar gelukkig is het wel nog een leuke dag geworden omdat een meisje met wie ik werkte vroeg of ik met hun mee ging stappen want een kamergenoot van haar was ook jarig. Zo werd t toch nog een leuke avond gelukkig. Na me verjaardag had ik ontslag genomen bij me werk en besloten aan de slag te gaan als au pair. Via facebook kwam ik in contact met een meisje die haar host familie ging verlaten en kon het stokje van haar over nemen, super chill. Ook kreeg ik via facebook een berichtje of het me leuk lijk om in me vrije uurtjes als stagiaire bij een reisbureau te gaan werken en te leren hoe dat allemaal in zn werk daar gaat. Tuurlijk leek dat me leuk en zo benutte ik me vrije uurtjes ook weer handig. Tijdens me tijd in Brisbane heb ik veel leuke mensen leren kennen met wie k geregeld af sprak. Zo zijn we naar dagje naar Surfers Paradise geweest om lekker op t strand te liggen, leuke stap avondjes, dagjes winkelen, bij de lagoon liggen, naar stradbrook island en Oktoberfest. Helaas is me tijd in Brisbane iets eerder dan geplant afgelopen aangezien het host gezin mij ineens niet meer nodig had aangezien de oude au pair eerder terug was en geen farmwork kon vinden. Dus ben ik nu al eerder dan geplant in Melbourne wat ook super leuk is en zal jullie er alles over vertellen zodra het weer tijd word voor een nieuw verhaal.
Gaan nu richting de feestdagen toe dus zal vast weer veel leuke en nieuwe dingen mee maken.

  • 04 November 2016 - 15:23

    Ger:

    Het was weer een heel verhaal Femke! maar evengoed wel leuk.

  • 04 November 2016 - 17:14

    Git:

    Heerlijk met een amarettootje je verhaal gelezen. Wat een leventje heb je zo.XXjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 24 Maart 2016
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 2514

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 17 Mei 2017

Het grote avontuur gaat bijna beginnen!

Landen bezocht: