Werk zoeken in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Femke - WaarBenJij.nu Werk zoeken in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Femke - WaarBenJij.nu

Werk zoeken in Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Femke

30 December 2016 | Australië, Melbourne

Heey hier weer een nieuwe update!!
Vorige verslag vertelde ik dat er een nieuw avontuur in Melbourne aan zou komen. Melbourne is echt een top stad en heb er een leuke tijd gehad ook al verliep het niet allemaal zoals gepland.
Als eerste kwam ik aan in St Kilda en was voor mij super koud, in Brissy was t namelijk elke dag zo rond de 25 graden en in Melbourne was het nog maar rond de 15 brrr. Gelijk me eerste dag ben ik aan de slag gegaan met solliciteren en de buurt verkennen. Het solliciteren heb ik denk ik wel bijna elke dag gedaan in Melbourne maar is helaas niet uitgepakt zoals gehoopt.
De eerste avond heb ik wat meiden leren kennen via Facebook en zijn we wat gaan drinken op een van de vele rooftop bars hier, zijn een soort van de terrasjes van Melbourne. De dag erna met Jelisa naar de pier in St Kilda gegaan want daar kun je pinguïns spotten!! Waren erg moeilijk te vinden maar keken vooral waar andere mensen foto's maakte en daarna daar kijken. Een paar jongens gingen op de kop hangen want onder de pier kon je ze dus veel beter zien en ja hoor zaten daar 2 pinguïns lekker te chillen. Later kwam Lotte ook er bij om gezellig met zn 3e wat te gaan eten en na t eten ging iedereen weer terug naar huis. Die nacht ging rond een uur of 2/3 ineens het brandalarm af in het hostel en mensen liepen allemaal lachend en bezopen over de gang dacht eerst nog kan wel blijven liggen maar nee hoor iedereen moest het hostel uit en buiten in de kou staan wachten tot alles veilig was volgens de brandweer. Maar wat een ongeregeld zooitje zeg! Want na 5 min werd dus duidelijk dat we naar buiten moesten en iedereen stond maar een beetje in en voor de ingang brandweer werd er amper door gelaten en niemand van het hostel nam leiding of wat dan ook. Maar goed na 3 min in me pyama in de kou mochten we weer naar binnen en verder slapen. Die ochtend vroeg op staan want had besloten om mee te doen met een gratis tour die je van alles in de stad laat zien. Super leuke tour die je achtergrond informatie geeft over het ontstaan van Melbourne, Nate Kelly, street art en leuke bars in de stad. 's Avonds ben ik met Jelisa op stap geweest en hebben we eerst in het hostel wat gedronken en daarna naar een klein cocktailcafeetje in de buurt geweest. Was echt heel rustig maar super gezellig, komt volgens mij vooral omdat de cocktails nog al groot en sterk waren en leuke muziek, meer heb je gewoon niet nodig. We hebben het niet te laat gemaakt want moest de volgende ochtend weer optijd uitchecken en had een proefshift in een kebab shop in de straat, heb de baan niet genomen want zou zwaar onderbetaald worden + in me eentje nachten moeten werken. Na de proef spullen op gehaald en ben ik verhuisd naar een nieuw hostel in het centrum. Een van de meiden die de eerste avond mee was wat drinken had namelijk verteld dat het hostel waar zij zat goed was en niet duur dus daar heen gegaan. Het is een heel groot hostel met meerdere etages en het grappige was dat ik dus bij dat meisje, Demi, op de kamer kwam en hebben we bijna de hele tijd dat ik in dat hostel zat een kamer gedeeld. Vanaf nu heb ik niet zo heel veel dagelijks ondernomen en vooral heel veel wezen solliciteren.
En af en toe wat borrels en gewandeld in de parken of door de stad.
Na ongeveer een maand van solliciteren, gesprekken, proefdraaien en afwijzigingen lukte het maar niet om aan werk te komen en voelde ik me steeds downer. Omdat ik eigelijk niet in de winter naar huis wil heb ik toen besloten om maar weer als au pair aan de slag te gaan wat ik eigelijk ook wel weer eng vond door me vorige ervaring maar goed moest toch wat als ik hier wil blijven. Na een post op facebook had ik eigelijk al in no time een leuk gezin gevonden alleen was dit wel buiten Melbourne in een klein plaatsje, na wat googlen heb ik besloten om te gaan want zag er echt super mooi uit met allemaal mooie stranden, natuur, wijngaarden en hotsprings om de hoek.
Het gezin waar bij ik ben beland is zo veel leuker dan het gezin in Brisbane ook al heb ik minder tijd voor mezelf maar dat is helemaal niet erg met de kinderen is er ook genoeg te doen. Let nu op 3 meiden van 4,9 en 13 dus zijn ook al aardig zelfstandig alleen af en toe tot orde roepen en de jongste vermaken. De ouders hebben midden december hun restaurant geopend, zijn weinig thuis aangezien het nu zomervakantie hier is en veel mensen vanuit Melbourne hier vakantie komen vieren.
Meer over me avonturen hier op de Peninsula komen als ik meer tijd en avonturen hier heb beleeft want er is nog zoveel te ontdekken hier :)
Hopelijk heeft iedereen fijne kerstdagen gehad. Met de familie hier hebben we kerst avond een barbeque feestje gehad bij de opa en oma van de meiden, met kerst ook bij hun ontbeten en 's avonds gegeten en overdag lekker naar het strand geweest en daar gepicknickt, gezont en gezwommen.
Morgen is het oud en nieuw, bij deze wens ik iedereen een fijne jaarwisseling en hoop dat iedereen nog al zn vingers over heeft als ik terug kom. :) GELUKKIG 2017

  • 30 December 2016 - 12:34

    Ger:

    Jij ook een heel goed 2017 en hopelijk meer jobs in het nieuwe jaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 24 Maart 2016
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 2508

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 17 Mei 2017

Het grote avontuur gaat bijna beginnen!

Landen bezocht: