Brisbane, Noosa en Rainbow beach - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Femke - WaarBenJij.nu Brisbane, Noosa en Rainbow beach - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Femke - WaarBenJij.nu

Brisbane, Noosa en Rainbow beach

Blijf op de hoogte en volg Femke

24 Juni 2016 | Australië, Brisbane

OEPS vorige verslag was ik helemaal vergeten dat we woensdag 01-06-2016 naar Nimbin zijn geweest. Een of ander hippie dorp waar je niks kunt doen naast wiet kopen. Om de tijd te doden hebben ik en mandy maar een hennatattoo laten zetten, terwijl de rest van de bus zo stoned als een garnaal aan t worden was. Bij de tour zat ook een bbq die niet veel bijzonders was en mochten we even snel bij een waterval kijken waar de rest van de bus dus niet echt interesse in had.
Vrijdag 03-06-2016
Zijn we s avonds dus aangekomen in brisbane en bij binnenkomst van de kamer waren er nog precies 2 bedden leeg dus hadden we weinig keus van waar we wilde gaan slapen. 1 van de bedden stond zo super handig, niet dus, dst het trappetje om boven op het stapelbed te komen naast de kluisjes zat en ik er bijna niet in kon komen. Dus naar de receptie gelopen om het aan hun door te geven dat ik er wel tussenpas maar een langer en/of dikker iemand die meer ruimte nodig heeft niet. Nou hij had er nog nooit van gehoord maar zou later wel ff langs komen om te kijken. Toen die binnen kwam en zag hoe het bed stond was hij verbaasd dat er nooit eerder iemand hier melding van had gemaakt want het stond idd niet logisch. Na 2 bedden te hebben verwisseld samen kon iedereen makkelijk en zonder gedoe hun bed in komen. Verder hebben we niet zoveel gedaan die avond want het beroerde weer was al begonnen. Ik was een beetje in bed Netflix gaan kijken want dr was eindelijk goeie wifi in de kamer en mandy was de stad in gegaan ondanks het weer want een vriend van haar was ook aangekomen in Brisbane. Achteraf blijkt dus dat hij onze hele reis naar Cairns mee gaat reizen...
Zaterdag 04-06-2016
Vandaag stond op de planning om naar de koala senctuary te gaan, super leuk een soort van dierentuin waar je allemaal, niet dodelijke, Australische dieren kon aaien enzo. Enige nadeel was het was verschrikkelijk rot weer was. Waarvan we later hoorde dat grote delen van Sydney er nog erger aan toe waren, zelfs onze eerste stop in Collaroy was hele hoofdstraat aan het strand half ingestort. Maar goed na 2 tellen buiten waren we al van top tot teen nat inclusief ondergoed en sokken. Die regen buien hier zijn zoveel heftiger dan thuis, als het thuis hard regent duurt het maar even en daarna blijft het rustiger regenen maar hier komt t echt non stop kei hard uit de lucht vallen met bijna geen zuchtje wind erbij. Maar goed omdat we niet echt een andere dag hadden om naar de koala's te gaan moesten we wel want alles al betaald. In de koala senctuary waren normaal gesproken allemaal shows maar doordat sommige dele helemaal onder water stonden gingen ze niet door, zo was er een show waar ze zouden laten zien hoe de honden de schapen bij elkaar houden enzo, de honden werden we naar ons gebracht en er werd over vertelt maar dat is dan toch een stuk minder. Dus ik had al een idee van na de koala's, knuffelen en een foto ga ik terug, mandy en die vriend van haar, leo, wilden nog bleven dus gingen we ieder onze eigen weg verder. Dat ik weer terug was bij het hostel ben k verder gaan met netflix. Toen het droog was geworden ben ik even de stad in gelopen want was wel benieuwd naar hoe die was, veels te veel leuke winkeltjes maar heb me weer kunnen in houden met shoppen, ben serieus de target en forever 21 ingelopen en heb niks gekocht! In het winkelcentrum zat ook een foodcort met allemaal eettentjes en had zin om iets van rijst ofzo te gaan eten. Ben toen naar een soort van wok to walk waar ze niet wokken maar op zn bakplaat je eten klaar maken. Was wel oke voor de verandering maar niet boeiend ofzo. Na het eten de uitweg van het winkelcentrum lopen zoeken wat best lastig was want leek wel een doolhof en toen ik binnen kwam alle winkels open waren en nu waren ze dicht dus ook alle herkenningspunten weg. Uit eindelijk was t me gelukt en onderweg naar het hostel wat drankjes gehaald, had ik wel zin in en ben ik in de openbare ruimte van het hostel gaan zitten. Daar aan tafel zaten wat jongens een drinkspelletje te doen, bussen en vroegen of ik mee deed. Hebben nog heel lang dat zitten spelen maar op een gegeven moment moest ik echt gaan stoppen want moesten de volgende ochtend al vroeg de bus hebben naar de Australian zoo.
Zondag 05-06-2016
Vroeg opstaan en gelukkig zonder kater op naar de bus voor de zoo, van Steve Irwin. Gelukkig regende het niet meer zoals de dag er voor maar nu was het wel hard aan t waaien maar goed alles beter dan regen. De bus zetten ons precies voor de deur van de dierentuin af maar we moesten nog even wachten want hij was nog niet open. Toen we naar binnen mochten was het niet mega druk wat wel lekker is, helemaal op een zondag! De dierentuin was echt super leuk alle dieren lagen een beetje in een nagemaakte eigen omgeving. En natuurlijk omdat het de zoo was van the crocodile dundy was er een krokodillenshow. Super gaaf om die dieren van zo dichtbij te zien en wat die verzorgers allemaal deden. Na de zoo wouden we naar de supermark gaan om eten te halen maar die was al dicht, dus dan maar ergens gaan eten. Na het eten hadden we afgesproken met Eilidh om nog wat te gaan drinken. In de buurt waar wij zaten was er niet zo veel en besloten we maar ff bij een barretje te zitten waar ze op dat moment karaoke hadden. Hebben echt super hard gelachen om hoe slecht iedereen aan t zingen was. Na een tijdje hadden we het toch wel gezien, Mandy, Leo en Eilidh gingen terug naar het hostel van Leo en Eilidh en ik ging terug naar ons eigen hostel om te skypen met mama.
Maandag 06-06-2016
Weer alles ingepakt en op naar Noosa. In Noosa waren we ingecheckt en gelijk naar t strand gelopen want het was eindelijk mooi weer. JEEJ. Maar wat een klote wandeling wij zaten onder aan een heuvel en aan de andere kant van die heuvel was het strand. Op het strand kwam Eilidh er ook weer gezellig bij en na een paar uur liggen bakken was het tijd om terug te gaan. Weer die hele heuvel op klimmen, eten en daarna douchen. Want maandag avond was de beste party avond in Noosa en de party
is dan altijd in ons hostel. En leuk was het zeker, jugs, kannen drank waar je ongeveer 4 glazen uithaalt, met cocktails voor 12 dollar leuke muziek en weer leuke mensen leren kennen. Het feesten hier in Australië begint trouwens echt heel vroeg, gelijk na het avond eten al en stopt ook weer vroeg rond uurtje of 1 begint het toch echt wel aan het einde te lopen.
Dinsdag 07-06-2016
Na eerst lekker te hebben uitgeslapen voor zover dat lukt. Word hier elke x rond uurtje of 9 wakker en ben dan helemaal uitgeslapen, heel raar aangezien ik thuis echt wel tot 12 uur kan blijven liggen. Ben ik lekker ff alleen op pas gegaan. Ben bij een bakkertje wezen ontbijten en daarna langs wat winkeltjes gelopen. Toen kwam ik er achter dat er ook een bus naar het strand gaat, scheelt weer die heuvel beklimmen. De buschauffeur was ook nog is zo lief dat ik niet hoefde te betalen, wat echt een uitzondering hier is want in die paar weken dat ik nu hier ben nooit een vriendelijke buschauffeur mee gemaakt. Zelfs als je good morning, thank you of good bye zegt kijke ze je stom en chagrijnig aan. Aangekomen bij het strand heb ik eerst een heerlijke smoothy gehaald die smaakte naar een aardbeienijsje en naar het strand gelopen. Want met iets van 27 graden is het toch iets te warm om rond te lopen. Na een duik in zee, wat lezen en mensen kijken had ik het wel weer gehad. En kon ik er weer tegen aan om langs alle veels te leuke winkeltjes te gaan, op zoek naar een nieuw spijkershortje want die ik mee heb vind ik toch niet leuk genoeg. Je zou denken als her ergens elke dag zo rond de 25 graden is korte broekjes makkelijk te vinden zijn heb je het mis want elke x als ik het vroeg in een winkel werd ik stom aangekeken want het was winter dus waren er alleen lange broeken. Maja klein voordeel wel is dat ik geen geld heb uit gegeven, ben er toch elke x wel weer trots op als ik leuke winkels uit loop zonder wat te kopen. Als backpacker heb je er 1 de ruimte niet voor in je tas en 2 wil je werken natuurlijk zo lang mogelijk uitstellen en zoveel mogelijk doen met zo min mogelijk geld. 'S avonds met heeeel veel geduld game of thrones gekeken, het duurde echt super lang voordat het lukte met streamen maar de doorzetter wint natuurlijk. Na GoT gaan slapen, misschien is dat ook wel waarom ik elke x optijd wakker ben, ga ook niet gek laat slapen s avonds.
Woensdag 08-06-2016
Op naar de everglades! Everglades is een regenwoud dat is ontstaan boven op een stuk oceaan en in Noosa is 1 van de 2 plaatsen waar je dit kunt vinden in de wereld. De andere everglades zijn in Amerika. We begonnen met een boot waarmee we richting de everglades vaarden onder weg kwamen we langs allemaal veels te mooie huizen langs het water. Toen waren gekomen in de everglades leek het eigelijk gewoon op een bos langs het water je zou niet zeggen dat het boven een stuk zee was gegroeid. We stapte van de boot af om wat te gaan drinken, morning tea noemde ze het hier. Na wat te hebben gedronken gingen we met een klein groepje ff een rondje lopen want om de hele tijd nou rond te hangen op die picknick plaats was ook een beetje saai. Na de morning tea ging de eerste groep kanoën naar de volgende stop waar we gingen barbecuen, wij konden nog lekker in de boot zitten want zaten niet in de eerste groep. Dat we bij de bbq plek waren aangekomen gingen een paar meiden zwemmen, durfde het water echt niet in ook al zei de gids wel dat er geen krokodillen zaten. Dag ervoor was net het nieuws bekent geworden dat er een vrouw was verdwenen nadat ze in water was gaan zwemmen waar krokodillen zaten. Toen iedereen terug was van het zwemmen konden we beginnen met eten want als de kanoegroep terug zouden zijn moesten wij terug kanoën naar de plek waar we de morning tea hadden. Eten was echt lekker, steak met sla en broodjes. Na het eten was het dus onze beurt te kanoën. De gids zei aan het begin voor het geval jullie eerder terug zijn moesten we de kano's ergens op een strandje neerleggen maar hij zou gek opkijken als wij eerder terug wouden zijn. Het kanoën ging echt super goed ik voorin en mandy achterin, we hielden de andere 2 kano's de hele tijd achter ons, zelfs toen dr een klein wedstrijdje kwam tussen ons en de kano achter ons. En je raad het misschien al maar alle 3 de kano's waren voor de boot terug bij de eerste stop en de gids was blij verrast. Hebben we die man toch ff mooi een poepie laten ruiken. Na het kanoen gingen we weer terug naar het hostel. Na het eten weer even een drankje gedaan in de bar met wat mensen die we maandag hadden leren kennen maar niet laat gemaakt want de volgende dag stond er weer een busreis op het programma richting rainbow beach. Noosa was echt een super leuke plaats, leuke winkeltjes, lekker strand en super sfeertje.
Donderdag 08-06-2016
Op naar rainbow beach vanaf hier kun je richting fraser island. Kwamen pas s avonds rond uurtje of 7 aan dus niet veel gedaan vandaag.
Vrijdag 09-06-2016
Na een super beroerde nacht want het bed waar in ik moest slapen was al helemaal op werd ik wakker met allemaal lege bedden om me heen omdat de andere meiden met wie ik op de kamer sliep al uit waren gecheckt. Dus zo snel mogelijk een knap bed opgezocht ook al is het maar voor 1 nachtje. Verder is er naast naar fraser island gaan niks te doen in rainbow beach. Het enige wat je er nog meer kunt doen is naar t strand gaan dus dat maar gedaan. Rond half 5 moesten we terug zijn in het hostel voor een introductie van de trip die de volgende dag ging beginnen. Hier kregen we ook te horen met wie we de auto moesten delen op fraser island, ik deelde de auto met mandy, 2 andere Nederlandse meiden, 1 engelse meid, 1 Amerikaanse, 1 franse en 1 Zwitserse jongen tussen 7 vrouwen. Na de intro snel richting de supermarkt gelopen om snacks en drinken te halen voor de komende dagen, drankjes hadden we al in het hostel besteld zodat dat morgen bij de auto klaar zal staan. Na het winkelen en eten op tijd proberen te slapen want moesten de volgende dag vroeg op staan. Alleen dat vroege slapen ging niet lukken want had een stel engelse meiden op de kamer gekregen die zeiden dat ze weg gingen maar al na 30 min lag er 1 te schreeuwen op de kamer dat ze dronken was en bla bla, niet veel laten moest ze ook nog is kotsen. De rest van de meiden lieten haar na het kotsen liggen maar kwamen om het kwartier ofzo weer binnen met lichten aan om te kijke hoe het met hun vriendin ging die onder tussen in slaap was gevallen. Na een tijdje hield het gelukkig op en kon ik eindelijk slapen. Daar ging nog een goede nachtrust voordat we 2 nachten in een tentje op de grond moeten gaan slapen maar goed dat wet je als je in hostels slaapt. Het valt me nog mee dat ik er nu pas last van had van vervelende kamergenoten.

  • 26 Juni 2016 - 00:11

    Git:

    Wat een heerlijk verhaal weer

  • 26 Juni 2016 - 11:26

    Ger:

    Idd weer helemaal bij

  • 26 Juni 2016 - 11:56

    Els Rooth:

    Hallo Femke.Wat doe jij het goed daar.Leuke verslagen schrijf je.Straks komt je moeder bij me en gaan we ff de stad in .Vrijdag was je opa bij mij ,heeft hier geluncht en is met de goedkoopen taxi terug gegaan.Nog heel veel plezier daar.gr els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 24 Maart 2016
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 2523

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 17 Mei 2017

Het grote avontuur gaat bijna beginnen!

Landen bezocht: