Totale rust op magnetic en adrenaline in Mission - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Femke - WaarBenJij.nu Totale rust op magnetic en adrenaline in Mission - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Femke - WaarBenJij.nu

Totale rust op magnetic en adrenaline in Mission

Blijf op de hoogte en volg Femke

28 Augustus 2016 | Australië, Mission Beach

De laatste ochtend was het weer super mooi weer gelukkig. Dat scheelt een hele hoop want rond lopen met je backpack is al een karwij en regen maakt t er niet fijner op.
We pakken vanmiddag de bus richting Townsville en daar de ferry naar Magnetic Island dat vlak voor de kust ligt van Townsville. Op Magnetic Island is eigelijk vrij weinig te doen en ook hier geen telefoon bereik en ziek dure wifi dus vooral lekker relaxen en wandelen hier. We zaten er eerst aan te denke om een buggy te gaan huren maar die waren best prijzig dus hebben we dr maar vanaf gezien. Dus de enige volledige dag die we daar hadden heb ik eerst lekker bij t zwembad gechilt tijdens het warmste moment van de dag en daarna richting de bunkers gegaan want dat scheen een hele leuke hike te zijn. En dat was t ook met de bus ben ik die kant op gegaan want om voor de hike al een berg op te klimmen zag ik niet echt zitten en de bus stop toch recht voor het begin van de wandeling. In het begin loop je door een stuk bos omhoog hier leven wilde koala's maar heb er geen 1 gezien. Koala's zijn namelijk best moeilijk te spotten in t wild want ze zitten vaak heel erg hoog in de bomen en goed verstopt dus. Naast alleen 1 rotskangaroo heb ik verder geen wilde dieren gezien. Van de bunkers was niet heel veel meer over waren vooral wat kale plekke midden in het bos en kleine gootjes waardoor water kan wegstromen. De enige 2 bunkers waar je nog in kon was de wapenbunker waar de wacht hielden en de keuken. Verder waren er overal wel hele mooie uitzichten je kon vanaf daar het vaste land zien en de rest van het eiland. Ik denk dat het hele eiland iets je groter is dan de gemeente Hoorn. Want na de wandeling ben ik met de bus naar de andere kant van t eiland gegaan wat daar scheen wat restaurantjes en winkeltjes te zijn na een kort rondje want meer dan 1 mini super, 1 strandwinkeltje en wat restaurantjes was er niet zo veel. Bij 1 van de tentjes een burrito gegeten en op t strand geploft om naar de zonsondergang te kijken. Wat tot nu toe nog de mooiste zonsondergang is geweest die ik hier in Oz heb gezien. Daarna weer terug gegaan naar t hostel want er was een bingo en dat zou een hele happening wezen. Tijdens deze bingo waren er nog wat extra regels om het wat leuker te maken bv. als er 22 werd geroepen moest iedereen een eend na doen, elk 10tal moest iedereen proosten en een slok van zijn drankje nemen en bij 33 een rondje om de tafel rennen of kijke wie er t snelst een vooruit af gesproken rondje heeft gerent. Bij 1 van die rondjes is een meisje kei hard onder uit gegaan en had dr scheenbeen gebroken wat er allemaal erg pijnlijk uitzag. Na de bingo was er nog een klein feestje tot 12 en daarna naar bed want gaan de volgende dag alweer uitchecken wat wel goed was aangezien we het meeste wel hadden gezien hier.
Na even wat bij het zwembad te hebben gechilt zijn we optijd naar de ferry gegaan en in townsville lekker in het zonnetje op de bus liggen wachten want we gaan richting mission beach voor onze skydive!!!
Het hostel waarin we verbleven lag hoog in het regenwoud en leek meer op een super boomhut dan een hostel, op het grasveld rondom het hostel kon je s morgens of begin van de avond kangaroo's spotten vanaf een hangmatje erg leuk allemaal maar weer geen bereik maar wel redelijke free wifi dus konden we gelukkig wel op de hoogte blijven met Game of Thrones en daarna vroeg naar bed want worden al om half 7 op gehaald om te skydiven. Na een hele korte nacht want het was toch wel een beetje spannend. Nou de volgende ochtend stonden er beneden ineens nog 5 andere zenuwachtige meiden de wachten waarmee we samen gingen. Na het invullen van wat officiële papiertjes moesten we nog 1,5 uur wachten want er was een andere groep voor ons aan t springen. Dit was volgens mij de langste ander half uur ooit waarin wel 10x naar de wc moest maar uit eindelijk zagen we ineens allemaal mensen landen met parachutes dus waren wij eindelijk aan de beurt. Iedereen werd om de beurt geroepen door de gene aan wie ze vast zou zitten tijdens de sprong. En wie werd er natuurlijk als eerste geroepen, ikke. Toen ik het tuig om kreeg en alles werd gecheckt begonnen de zenuwen nog meer te gieren! Wist niet dat dat kom maar blijkbaar dus wel. Al snel was iedereen klaar om te gaan en zaten we met zn alle stijf van de zenuwen in de bus onderweg naar t vliegveld. Onderweg moesten we ineens remmen want er was een Casuarius aan het oversteken, soort van struisvogelachtig dier met een grote bult op zn hoofd. Cassowary's zijn super zeldzaam en heel veel mensen spotten ze niet in het wild dus hadden we geluk konden helaas geen foto maken want moesten alles op het kantoor achterlaten. Toen we aankwamen op het vliegveld waren de zenuwen al wat minder geworden bij de andere meiden niet want er waren een paar die bijna op t punt stonden om te gaan huilen of niet meer wouden gaan springen. Uiteindelijk is toch iedereen gegaan. Het moment dat ik mocht als 1na laatste ofzo had ik er zoveel zin in en was er helemaal klaar voor om dan eindelijk te gaan. Skydiven heeft namelijk zolang ik weet altijd al op me bucketlist gestaan en kan ik nu eindelijk afvinken. Het springen zelf was in het begin dood eng de eerste 2 seconden ofzo. Daarna was het zo leuk dat ik het gewoon niet kan omschrijven en daar naast was het uitzicht over op klein stukje great barrier reef, oceaan, strand, palmbomen en regenwoud geweldig! Toen iedereen weer veilig aan de grond stond moesten we nog even wachten op alles video's en foto's en gingen we alle filmpjes met zn alle bekijken super leuk om het zo met zn alle af te sluiten want het was voor iedereen de 1e x. De rest van de dag hebben we niet veel gedaan de ochtend van zenuwen en adrenaline was heftig genoeg dus hebben we na wat boodschapjes lekker gechilt bij t zwembad en beetje geprobeerd wat foto's op facebook te zetten via de computer wat echt een eeuwigheid duurde dus was na een paar foto's me geduld op en ben ik weer gaan liggen bij t zwembad. Na het zwemmen douche en naar bed. Onder de douche heb ik heel gesprek gehad met een meisje dat in het andere hokje stond te douche. Heel apart om zo te kletsen onder de douche zonder te weten met wie je aan t kletsen bent. Na het douche hebben we s avonds niet veel gedaan, alleen me backpack weer eens ingepakt. Super vermoeiend om elke x dat ding weer te moeten inpakken. En weer naar bed.. Niet zo heel veel te beleven hier in een regenwoud buiten het hostel om is er namelijk helemaal niks! Het enige wat er naast het hostel is zijn muggen en andere insecten die je leven op aten en was na de eerste middag en avond al door me bugspray heen. Maar goed dat we morgen weer door gaan naar de laatste stop langs dr east coast, CAIRNS. Over de avonturen in Cairns zal ik de volgende x weer gaan vertellen want ben hier langer dan verwacht blijven plakke zo leuk vond ik daar.

• 28 Augustus 2016 - 17:39

Ger:

Ik ben echt trots op je Femke!!!!
    Eindelijk je verslag over het skydive avontuur.

• 29 Augustus 2016 - 12:00

Git:

Je verhaal over het skydive past precies bij de film. Al die emoties zijn zo mooi zichtbaar. Trots op onze stoere dochter